Heeft u een vraag met betrekking tot gladde plinten of andere vragen? We hebben de meest gestelde vragen met antwoorden op een rij gezet. Klik op een van de vragen om direct het antwoord te zien. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
LEVERING
Wat is de levertijd van mijn product?
Plinttotaal verstuurt uw producten binnen 3-5 werkdagen. Deze levertijd is afhankelijk van het type product dat u heeft besteld. De exacte levertijd staat vermeld in de mail die u van ons ontvangt, nadat uw order is verwerkt. In deze mail kunt u ook direct een bezorgafspraak maken.
Bent u verhinderd op het moment dat wij uw product komen bezorgen? Geen probleem, wij verzoeken u een mail te sturen zodat we een nieuwe afspraak kunnen maken op een moment dat het u beter uitkomt.
Leveren jullie ook in het buitenland?
Wij leveren uitsluitend in Nederland en België.
Betaal ik verzendkosten?
Het is natuurlijk erg belangrijk dat uw plinten zonder beschadigingen aankomen. Om die reden werkt Plinttotaal alleen met de beste partners op dit gebied.
Tot een orderwaarde van €85,- betaalt u €15,- transportkosten. Daarboven is het helemaal gratis!
Kan ik mijn product zelf afhalen?
Zeker! Tijdens het bestelproces kunt u aangeven dat u uw bestelling wilt afhalen. Nadat u bericht van ons heeft ontvangen dat uw bestelling klaar staat, kunt u deze op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur, gratis komen afhalen in onze showroom op onderstaand adres:
Plinttotaal
Vlotkampweg 10
6545AG Nijmegen
BETALING
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
De snelste betaalmogelijkheid is via iDEAL. Het is ook mogelijk om via creditcard, Apple Pay, bancontact of bankoverdracht te betalen.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Onze prijzen worden altijd inclusief BTW vermeldt en exclusief verzendkosten, deze worden in de winkelwagen in de totaalprijs meegerekend.
Krijg ik een factuur van mijn bestelling?
Na betaling per iDEAL ontvangt u van ons een factuur van de bestelling per mail. Kiest u voor betaling per bankoverschrijving? Dan ontvangt u de factuur bij de orderbevestiging.
Ik heb de factuur niet ontvangen, kan ik deze opvragen?
Heeft geen factuur ontvangen bij uw bevestigingsmail? U kunt deze opvragen via info@plinttotaal.nl
BESTELINFORMATIE
Hoe plaats ik een bestelling?
Via onze website kunt u eenvoudig plinten online bestellen. Op onze homepage kunt u uw product samenstellen en ziet u direct de scherpste prijs. Vervolgens kunt u het product in uw winkelwagen plaatsen. Heeft u meerdere producten nodig die precies hetzelfde zijn? U kunt in de winkelwagen het aantal verhogen of verminderen. Tevens kunt u ook meerdere verschillende producten in uw winkelmandje plaatsen en daarna uw bestelling afronden.
Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?
Nadat u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u een orderbevestiging per e-mail. Uw bestelling wordt na betaling in productie genomen, u ontvangt hier ook een mail over. Een laatste mail ontvangt u van ons op het moment dat wij de bestelling klaar hebben staan voor verzending. In de regel wordt het pakket diezelfde dag nog opgehaald door onze transporteur. Heeft u ervoor gekozen om uw bestelling zelf af te halen? U ontvangt in dit geval een mail waarin staat aangegeven dat de bestelling klaar staat om opgehaald te worden.
Kan mijn bestelling nog gewijzigd worden?
Als u na het plaatsen van uw bestelling erachter komt dat u uw bestelling wilt wijzigen of annuleren, neem dan binnen 24 uur na bestelling contact met ons op. U hoort dan zo spoedig mogelijk van ons of uw bestelling kosteloos geannuleerd ofwel met een meerprijs/ minder prijs gewijzigd kan worden. Als uw order al in het productieproces zit, is annuleren helaas niet meer mogelijk. Bij maatwerk vervalt namelijk het herroepingsrecht. Als het nog wel mogelijk is om uw bestelling te annuleren, zullen wij de door u gedane (aan)betaling zo snel mogelijk terugbetalen.
Kan ik een product retourneren?
Plinttotaal zorgt ervoor dat alle plinten speciaal voor u op maat gefabriceerd worden. Enkel als het product gebrekkig en/of incompleet is en dit aantoonbaar voortkomt uit een fout of nalatigheid van Plinttotaal, nemen wij producten retour. Maatwerk producten vallen in overige gevallen bijvoorbeeld door een zelfgemaakte (meet) fout, niet onder het herroepingsrecht. Echter begrijpen wij dat er niets zo vervelend is bij een opmaat gemaakt product als blijkt dat het niet past.
We denken dan ook graag met u mee in een dergelijk geval om gezamenlijk tot een goede oplossing te komen.
Moet ik een account hebben om een bestelling te plaatsen?
Nee, om een bestelling te plaatsen hoeft u geen account te hebben. Het is wel handig om een account aan te maken, zodat u de samengestelde plinten kan opslaan en later uw bestelling kunt terugzien.
Hoe maak ik een account aan?
Tijdens het bestelproces kunt u na het invullen van uw gegevens de optie ‘Een account aanmaken?’’ aanvinken. U voert dan een door u gekozen wachtwoord in en maakt zo direct een account aan. De volgende keer dat u een product bij ons wilt kopen of als u een bestelling in het verleden wilt inzien, kunt u direct inloggen. Uw gegevens worden direct opgeslagen in uw account, zodat het bestelproces de volgende keer nog sneller gaat.
PRODUCTINFORMATIE
Wat zijn de voordelen van gladde plinten?
Het belangrijkste voordeel van MDF-plinten is de lage prijs en de vochtwerendheid. Ze hebben een mooie strakke uitstraling en zijn in vrijwel elke woning toepasbaar. Het materiaal is sterk en trekt niet krom.
Van welke materialen zijn de plinten gemaakt?
Plinttotaal past enkel materialen toe die voldoen aan de eisen voor Nederlandse markt. Onze plinten worden gemaakt van MDF. Dit is een plaatmateriaal wat opgebouwd wordt uit kleine houtvezels die samen worden geperst. Als bindmiddel wordt er een hars gebruikt. Door de kleine houtvezels heeft het andere eigenschappen dan bijvoorbeeld massief hout. MDF splintert bijvoorbeeld niet. Hierdoor is het erg gemakkelijk te zagen en te frezen. Daarnaast trekken MDF platen niet krom zoals hout dat doet. Ze zijn vochtwerend en in elke ruimte van uw huis te plaatsen.
Welk gereedschap heb ik nodig om de plinten te plaatsen?
Om onze plinten te plaatsen heeft u de volgende artikelen nodig:
- Zaag (bij voorkeur een elektrische afkortzaag)
- Rolmaat
- Potlood
- Kitspuit
- Montagekit
KLANTENSERVICE
Waar vind ik jullie contact gegevens?
U kunt al onze contactgegevens terugvinden op onze contactpagina.
Kunnen jullie mij adviseren over mijn situatie?
Onze specialisten adviseren u graag over de maten waar u rekening mee moet houden en u op weg helpen met het opmeten. U kunt ons een foto toesturen van uw specifieke situatie, waardoor wij gericht mee kunnen denken. Uiteindelijk blijft u wel eindverantwoordelijk voor de meting en montage.
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Dat vinden wij erg vervelend om te horen! Uiteraard doen wij ons best om u de beste service te leveren en horen het dan ook graag als u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Als u een klacht heeft kunt u contact met ons opnemen. Gelieve zo volledig mogelijk uw klacht te vermelden. We streven ernaar om u binnen 2 werkdagen te voorzien van een inhoudelijke reactie op uw klacht.